Des del servei de logopèdia es comença a fer intervenció dins l’aula a partir d’educació infantil. De manera grupal es potencia l’estimulació del llenguatge. Fent èmfasi a l’estructura de frase i l’adquisició de vocabulari tenint en compte el desenvolupament fonètic i fonològic de cada infant i les seves característiques prèvies. També es fa un treball a partir de la consciència lèxica, sil·làbica i fonològica, requisits indispensables per establir les bases de la lectoescriptura.
Aquest tipus de treball té continuïtat a les primeres etapes d’educació primària on es fa èmfasi a una mecànica lectora competent que repercuteix-hi a una bona comprensió lectora per tant, amb l’objectiu d’assolir una lectoescriptura funcional tenint en compte les necessitats de l’infant.
Des de logopèdia treballem conjuntament amb l’equip docent i el servei de psicopedagogia per planificar una resposta educativa individualitzada i oferir les mesures i suports planificats en diferents graus d’intensitat; universals, addicionals i intensius.
Referent: Olga Soler Morató
Contacte: olga_soler@casalsgracia.cat